Sweet frens o' mine

Saturday, April 2, 2011

Kenapa membaca blog seorang psikatri lebih baik daripada tidur petang.

Kenapa membaca blog seorang psikatri lebih baik daripada tidur petang.
*untuk makluman aku bukan ahli psikatri.

sementelahan aku pembenci kegiatan tidur petang. 
tapi tak juga aku cakap kalau ko suka tidur petang tak semestinya ko benci aku kan.
Ok, realiti nya. Aku pernah tidur petang.

12 Sebab Tidur Petang Tidak Relevan

1. Semua bentuk ketagihan adalah salah, termasuklah ketagihan kepada rokok, morphin, marijuana mahupun ketagihan durian. Oleh kerana tidur petang juga mempunyai potensi terjerumus kepada kategori ketagihan maka ia adalah satu kesalahan.

2. Apatah lagi jika anda tidur petang secara berjemaah, tahukah anda kadar radiasinya adalah sebanyak 0.05 mikro Sievert untuk tidur di sebelah rakan anda?

3. Sebab aku tak suka tidur atas katil yang bersepah dengan buku pada waktu petang.

4. Tidur malam dah terlebih, kalau siang pun nak tidur juga bila aku nak bangun?

5. Tidur bermuzikkan orang menjerit bermain futsal adalah tidur yang berkualiti rendah.

6. Siang panas, bilik tak ada air conditioner.

7. Terlalu banyak cahaya UV.

8. Manusia bukan nokturnal. Aku manusia.

9. (post removed due to inappropriate content)

10. Sebab petang tak boleh tidur lama-lama, at least aku nak tidur 3 jam.

11. Supaya bloggers lain tak tidur petang dan boleh menghabiskan masa petang mereka memberi komen kepada post aku yang merepek ini.

12. Aku ambik IB dan aku ada remaining 30 hari je lagi.

Ada orang kata panjat gunung lagi baik dari tidur petang, betul ke?

2 comments:

g keluarkan peluh lah senang cite. badan cergas otak cerdas. haha. :p

tp tdo petang pun boleh peluh kan? ahaks..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More