Sweet frens o' mine

Saturday, June 13, 2009

~Love~Drama~ Edisi Jun '09


Hana Kimi

Sedang penulis sedang seronok melayari web mencari drama pilihan bagi bulan ini, terjumpa penulis dengan dengan siri drama Hana Kimi dari Jepun ini jika penulis tidak silap.

Drama yang diilhamkan oleh manga ini terlebih dahulu difilemkan di Taiwan.

Secara ringkasnya, Hana Kimi mengisahkan mengenai Mizuki Ashiya, seorang gadis dari Jepun yang menetap di U.S. Pada satu hari, beliau terlihat akan satu pertandingan lompat tinggi di televisyen dan tertarik pada seorang atlet lompat tinggi bernama Sano Izumi.

Satu tragedi ngeri telah berlaku kemudiannya apabila Ashiya telah diserang oleh sekumpulan perompak. Sano yang secara kebetulan lalu di situ telah menyelamatkan beliau dan telah ditikam di kakinya. Sano kemudiannya telah menarik diri dari arena sukan.

Berasa bersalah dengan apa yang telah terjadi Ashiya membawa dirinya ke Jepun untuk mendorong Sano untuk menyertai arena sukan semula. Namun, masalah timbul apabila Ashiya mendapati Sano bersekolah di Osaka Gakuen. Iaitu satu all-boys school yang di mana dipenuhi dengan jejaka kacak dan berbakat. Ashiya kemudiannya telah menyamar menjadi lelaki dan di sinilah cerita Hana Kimi ini bermula!

Bagi penulis, cerita Hana Kimi mempunyai unsur humor yang baik dan kisah cinta yang berbelit. Diceritakan nanti salah seorang daripada rakan sekelas Ashiya jatuh cinta kepadanya dan rakan sekelas tersebut dalam dilema kerana tidak dapat menerima yang beliau mencintai seorang lelaki!

p/s: Klik pada gambar untuk menonton drama Hana Kimi secara online!

3 comments:

i luv diz drama..
bery funny...ahahah
lgpun suma plakon2 dia kiut2 miut2 blaka.. ;p

kamu study di KMS ye?
adik sy pun akn study kt situ..
IB jugak..jd dentist ye kamu???

Hm.. yup tapi saya ambik course biotech.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More