Sweet frens o' mine

Wednesday, December 29, 2010

Darjah Satu. Aku kira ini Alia Munauwar punya criter~

Hari murid-murid beratur kembali. Mak aih zaman bawak air botol besar. Minggu suai kenal pelajar darjah satu nampaknya. Patut la, bau buku, beg, kasut dan uniform ber'designer' labelkan Canggih memenuhi ruang hidung.

Cakap pasal bawak botol air besar, teringat balik, x relevan, sebab nak kencing susah, kena mintak kebenaran, dan2 cikgu Noriah tak bagi budak2 laki gi kencing dua orang. Haha~ Rindu kot zman main2 dalam tandas, maksud aku jerit2 la, budak2 kan.

Satu lagi benda yang x relevan, populariti beg tarik masih lagi menjadi kegilaan. Owh aku ingtkan da 'out of fashion' gitu, seperti papan hitam dan juga kapur tulis *uhukuhuk gaya aku dulu bertugas membersihkan pemadam yang sudah dimampatkan dengan kapur tulis. Da macam bedak aku kata. Pergh terimbas kembali zaman hingusan. Apa pun aku nak cakap beg tarik cepat kotor, lagi-lagi kalau jenama Gucci.

Ni semua Alia Munauwar punya cerita. Kira aku Ok lagi dari die yang teringat zaman tabika kemas, zaman main plasticine dan pegang pensil warna dengan dua tangan. Haha sangat-sangat existensial~

Nampaknya tak banyak yang da berubah, warna bendera masih sama, jalur2 merah putih dan bintang bulan masih ada, lagu dinyanyikan masih lagi guna tape yang sama aku pasang masa jadi pengawas dulu.

Yang kontradiksi pun pengawas sekarang kalau spot check x dapat la nak cari stok tudung tin atau batu seremban. Yang ada hanyalah Blacberry Bold ataupun PSP bercoverkan Hello Kitty sebagai ganti. Sabar je la.

p/s: Kelas aku darjah satu dulu da boley dapat wi fi skrg, patut la cikgu Noriah selalu update FB~

Dengan apologi kepada guru darjahku.

6 comments:

haha...nice! kau buat aku teringat hari first aku ke kelas darjah satu...orang lain semua pakai kasut sekolah putih melepak tanpa cela, sedangkan aku hanya bersandal hitam dengan kaki kanan berbalut dan bengkak gara-gara kaki termasuk dlm rim basikal 3 hari sebelum sesi persekolahan bermula....wahh kenangan...~

hehe~ inspiration 4 u nak tulis entry bru.. ;DD

Nurlisa Kamal: Haha ko memang nakal kot~ Aku penah gak eksiden basikal, tp tgn yang masuk rim, pergh sakit kowt~ Kenangan hingusan lap kat baju gitu.

Handsmoving: Good to know~, zaman kapur tulis memang menginspirasikan kot!

fikri azzim berjaya buat semua org rasa dh tua,which EXcluding me .rasa dh makin bsr but bkn tua.lol

Q: Haha being old is not correlate to maturity as everyone thinks it does.. Maturity shows in action~ Huhu~ Love being childish.

gamba macam x brapa sesuai dengan cerita zaman kanak2, itu gamba tulis formula fizik, haha~

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More