Sweet frens o' mine

Thursday, June 11, 2009

Jenis Kekasih Bahagian 2


Pragma (Logikal)
Lelaki yang amat praktikal dan realistik. Cinta jenis ini dicirikan sebagai logic dan munasabah. Individu itu lebih mengutamakan praktikaliti daripada angan-angan cinta.

Perasaan cemburu buta tidak mudah menguasai fikiran mereka yang Pragma. Mereka tidak mudah tenggelam dengan perasaan rindu-rinduan.

Jikalau rindu boleh menyebabkan pelajaran mahupun kerja terganggu, si dia sanggup mengenepikan rindu tersebut.

Ludus (Permainan)
Cinta itu satu permainan! Ada yang menang ada yang kalah dan kadangkala seri… Si dia yang tergolong dalam kategori ini menganggap cinta sebagai satu permainan dan pertandingan yang harus dimenangi.

Ia membabitkan cinta yang tiada komitmen, kurang kemesraan, berahsia, tiada perancangan masa panjang dalam perhubungan malah suka pada perhubungan yang mendadak dan tidak teratur. Cinta sentiasa berisiko. Ada ketika dia terluka, dan ada ketika si dia melukakan.

Eros (Romantik)
Si dia yang romantik sentiasa mengkhayalkan perkara yang indah belaka. Dalam inpian mereka, percintaan yang ideal memerlukan kerjasama pasangan. Saling membelai, sentiasa memberi dan menerime sekaligus mengambil berat mengenai hal-hal yang mungkin dianggap remeh oleh insan lain.

Memujuk, menghadiahkan bunga, memberi coklat atau membisik bahasa romantik merupakan elemen yang disukai oleh pasangan Eros.

2 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More